1. اخبار دانشکده
  2. جلسات دفاع
  3. همایش ها
  4. مدیریت توسعه
  5. انجمن های علمی
  6. پیوندها

همه اخبار

همه جلسات دفاع

چهارشنبه, 27 آذر 1398 09:36

افتتاحیه همایش تخصصی ملی امنیت غذایی و رونق تولید به میزبانی گروه آموزشی اقتصاد کشاورزی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد، صبح امروز چهارشنبه 27 آذر ماه 1398، برگزار شد. در افتتاحیه این همایش،...

دوشنبه, 25 آذر 1398 04:44

یکشنبه 24 آذر 1398

همه همایش ها

چهارشنبه, 01 شهریور 1402 11:27

آشنایی با دوره کارآموزی بلندمدت فرصتی استثنایی برای ورود دانشجویان به بازار کار کارآموزی بلند مدت، یک دوره یکساله حضور دانشجویان دانشگاه فردوسی در صنایع و شرکت‌های مرتبط با حوزه رشته‌های آن‌ها...

سه شنبه, 20 آذر 1397 09:57

1- بیماری زوال و خشکیدگی درختان مو در تاکستان ها این بیماری که در منطقه شیوع زیادی دارد با نام محلی کور چشمه در بین زارعین شناخته شده است. علایم بیماری کندی رشد، دیر سبز شدن درخت در بهار، عقب ماندگی...

دوشنبه, 15 مرداد 1397 08:12

معرفی همكاران مركز مسئول توسعه و انتقال فناوری: آقای دكتر جلال برادران مطیع كارشناس مركز: برنامه استراتژیک دفتر ارتباط با جامعه دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد 1- چشم انداز دفتر ارتباط با جامعه...

همه مطالب

شنبه, 16 آذر 1398 06:10

با وجود امکانات آموزشی - رفاهی بسیاری که در دانشگاه و دانشکده وجود دارد، اطلاع از این امکانات موجب استفاده و بهره برداری بیشتر دانشجویان در طول تحصیل خواهد شد. انجمن های علمی دانشکده کشاورزی با هدف...

دوشنبه, 11 آذر 1398 04:21

انجمن علمی به عنوان یک تشکل خودجوش که بدنه‌ی اصلی آن دانشجویان هستند امکانی برای فعالیت داوطلبانه دانشجویان در جهت پیشبرد اهداف علمی و توسعه دانش‌های نوین و تخصصی در دانشگاه است. به نوعی فعالیت...

همه مطالب

اطلاعیه‌های آموزش

دوشنبه 20 دی 1395

دومین جلسه از سلسله سخنرانی های علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد با عنوان دانشگاه تراز جهانی و چالش های آن در روز دوشنبه 20 دی ماه 1395  برگزار شد.

دکتر طهمورث پور استاد گروه آموزشی علوم دامی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد سخنراني خود تحت عنوان “دانشگاه تراز جهاني و چالش هاي آن” را در سه بخش ارائه نمود. وي در ابتدا به ويژگي هاي دانشگاه تراز جهاني و چالش هايي كه براي رسيدن به آن وجود دارد، پرداخت و بيان نمود:

شاخص ترين ويژگيهاي يك دانشگاه تراز جهاني  نقش آفريني در اقتصاد دانش بنيان و تجاري سازي علم توليدي ، نقش آفريني در جامعه و پاسخگويي به نياز جامعه خودش ، دارا بودن رتبه هاي مناسب در رتبه بندي جهاني و دارا بودن مديريت استراتژيك مي باشد. سپس با بيان اين نكته كه اقتصاد مقاومتي همان اقتصاد دانش بنيان است، بيان داشت:

اساسا مهمترين سوالي كه در اين خصوص مطرح مي شود اين است كه آيا دانشگاه در اقتصاد و ثروت كشور نقش دارد؟ آيا اقتصاد ايران بر پايه توليد علم و فناوري است ؟

عضو هيات علمي گروه آموزشي علوم دامي دانشگاه فردوسي مشهد در خصوص چالش هايي پيش روي اين مهم گفت: بيش از 85 درصد از اقتصاد ايران دولتي و شبه دولتي و وابسته به نفت است بطوري كه بيش از 70 درصد بودجه دولت از محل صادرات نفت تامين مي شود. او اشاره كرد كه دولت هاي ايران در سال هاي گذشته توفيق چنداني براي اقتصاد دانش بنيان نداشته و سعي نموده اند با دور زدن تحريم ها و يا با مذاكره براي برداشتن تحريم ها، نفت بفروشند.

 

دکتر طهمورث پور اظهار كرد: ويژگي ديگري كه براي يك دانشگاه تراز مطرح مي شود، اين است كه يك دانشگاه چه مقدار نقش موثري در جامعه خود دارد. در رابطه با ارتباط دانشگاه با جامعه چالش هايي وجود دارد كه يكي از دلايل آن اين است كه دانشگاه ها از استقلال برخوردار نيستند و دليل آن وجود ساختار سنتي، متمركز،سلسله مراتبي،از بالا به پايين، عمودي،خشك و بدون انعطاف پذير است.

وي در ادامه سخنان خود عوامل موثر در استقلال دانشگاه ها را به شرح زير اعلام نمود:

اعتماد كردن به دانشگاه ، استقلال هيات هاي امناي دانشگاه در هر منطقه(فدراليسم، افقي و غير متمركز) ، افزايش اختيارات هيات هاي امنا به منظور ايجاد پويايي، انعطاف پذيري و پاسخگويي همچنين استفاده از اساتيد با تجربه دانشگاه ، خيرين نيكوكار و كارآفرينان برجسته و موفق، صاحبان ايده و داراي نبوغ براي كاهش وابستگي مالي دانشگاه به دولت و ارتباط موثرتر دانشگاه با جامعه.

وي ادامه داد در نظام هاي رتبه بندي جهاني، فعاليت هاي آموزشي، فرهنگي اجتماعي و علمي مشاوره اي ديده نشده و تحقيق بالاترين امتياز را دارد زيرا به آساني قابل سنجش است و به دليل همين نقص به يك اقدام مخاطره آميز تبديل شده است.

دكتر طهمورث پور عضو هيات علمي گروه آموزشي علوم دامي دانشگاه فردوسي مشهد در پايان سخنان خود گفت اگر نظام آموزش عالي بخواهد شهرت كلاس جهاني را كسب و حفظ كند بايد سطوح قابل توجهي از استقلال حرفه اي و سازماني را براي دانشگاه ها و پرسنل خود مورد حمايت قرار دهد و از تحقيقاتي كه “آنچه هست” را به چالش مي كشد و ايده هاي نوآورانه و جديد را كشف مي كند، حمايت كند.

40058

کتاب های دانشکده

صندوق قرض الحسنه دانشکده کشاورزی

ویدئوها و وبینارهای آموزشی

وبینارها مصاحبه ها

وبینارها

مصاحبه ها

نشریات علمی و پژوهشی

2500 دانشجو
116 عضو هیات علمی
11875 دانش آموخته
90 دانشجوی بین المللی
188 رشته/مقطع تحصیلی
10 گروه آموزشی