1. اخبار دانشکده
  2. جلسات دفاع
  3. همایش ها
  4. مدیریت توسعه
  5. انجمن های علمی
  6. پیوندها

همه اخبار

همه جلسات دفاع

چهارشنبه, 27 آذر 1398 09:36

افتتاحیه همایش تخصصی ملی امنیت غذایی و رونق تولید به میزبانی گروه آموزشی اقتصاد کشاورزی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد، صبح امروز چهارشنبه 27 آذر ماه 1398، برگزار شد. در افتتاحیه این همایش،...

دوشنبه, 25 آذر 1398 04:44

یکشنبه 24 آذر 1398

همه همایش ها

چهارشنبه, 01 شهریور 1402 11:27

آشنایی با دوره کارآموزی بلندمدت فرصتی استثنایی برای ورود دانشجویان به بازار کار کارآموزی بلند مدت، یک دوره یکساله حضور دانشجویان دانشگاه فردوسی در صنایع و شرکت‌های مرتبط با حوزه رشته‌های آن‌ها...

سه شنبه, 20 آذر 1397 09:57

1- بیماری زوال و خشکیدگی درختان مو در تاکستان ها این بیماری که در منطقه شیوع زیادی دارد با نام محلی کور چشمه در بین زارعین شناخته شده است. علایم بیماری کندی رشد، دیر سبز شدن درخت در بهار، عقب ماندگی...

دوشنبه, 15 مرداد 1397 08:12

معرفی همكاران مركز مسئول توسعه و انتقال فناوری: آقای دكتر جلال برادران مطیع كارشناس مركز: برنامه استراتژیک دفتر ارتباط با جامعه دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد 1- چشم انداز دفتر ارتباط با جامعه...

همه مطالب

شنبه, 16 آذر 1398 06:10

با وجود امکانات آموزشی - رفاهی بسیاری که در دانشگاه و دانشکده وجود دارد، اطلاع از این امکانات موجب استفاده و بهره برداری بیشتر دانشجویان در طول تحصیل خواهد شد. انجمن های علمی دانشکده کشاورزی با هدف...

دوشنبه, 11 آذر 1398 04:21

انجمن علمی به عنوان یک تشکل خودجوش که بدنه‌ی اصلی آن دانشجویان هستند امکانی برای فعالیت داوطلبانه دانشجویان در جهت پیشبرد اهداف علمی و توسعه دانش‌های نوین و تخصصی در دانشگاه است. به نوعی فعالیت...

همه مطالب

اطلاعیه‌های آموزش

سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶

چهل وهشتمین  گردهمایی روسای موسسات آموزش عالی کشاورزی ومنابع طبیعی کشور در روزسه شنبه3 مرداد1396 در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید.

در مراسم افتتاحیه این گردهمایی  دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و دکتر شاهنوشی رییس دانشکده کشاورزی ، مهندس شریعتمدار مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی حضور داشته و به ایراد سخنرانی پرداختند.

دکتر شاهنوشی رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد  ضمن خیر مقدم بر مهارت آموزی دانشجویان کشاورزی تاکید کرد و ادامه داد: برای ورود به مهارت‌آموزی دانشجویان کشاورزی باید دوره‌های کارآموزی آنان جدی گرفته شود و از ظرفیت‌های  قانون بهره‌وری کشاورزی استفاده شود  که این ظرفیت‌ها امروز پنهان  مانده و باید به یک شیوه‌نامه اجرایی در این همایش  برای دانشکده کشاورزی برسیم.

وی همچنین اظهار داشت 70درصد از آب در بخش کشاورزی مصرف می شود و متولی مقابله با بحران آب باید دانشکده های کشاورزی باشند. دکتر شاهنوشی به بیان تاریخچه و رشد علمی و تجهیزات دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد نیز اشاره نموده و افزود از سال 1352 تا کنون این دانشکده از نظر آموزش های نظری و تاسیسات جامع الابعاد می باشد.

دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز در مراسم افتتاحیه چهل و هشتمین  گردهمایی روسای موسسات آموزش عالی کشاورزی ومنابع طبیعی کشور  ضمن بیان جایگاه دانشگاه فردوسی مشهد و چشم انداز 1400 این دانشگاه اظهار داشت 12 سال است که علوم کشاورزی جایگاه فعالی درکارنامه دولت داشته و در دانشکده های کشاورزی وضعیت مطلوبی حاکم است. رئیس دانشگاه فردوسی مشهد افزود: علی رغم رشد کیفی و کمی تولیدات کشاورزی در کشور نسبت به دوره های قبل، اما همچنان این تولیدات نسبت به کیفیت جهانی از رشد خوبی برخوردار نیست. وی ضمن بیان ارتباط موثر میان وزارت جهاد کشاورزی و دانشگاه فردوسی مشهد خاطر نشان ساخت دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد در سال های اخیر افتخارات بسیاری کسب نموده است.

وی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد را جزء بهترین دانشکده های کشاورزی ایران دانست و سهم آن را در تولید علم،  سهم قابل توجهی تعریف نمود.

دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد بر ضرورت دوره های کارآموزی و آشنایی دانشجویان با امکانات روز کشاورزی و همچنین منابع حیاتی آب و خاک تاکید کرد و اظهار داشت فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی می بایست از نظر عملی از مهارت های کافی در بخش کشاورزی برخوردار باشند و افزود: با توجه به حضور بیش از 500 هزار نفر از داوطلبان ازمون سراسری تنها برای علوم پزشکی در گروه علوم تجربی متوجه می شویم داوطلبان ورودی‌ به رشته‌های کشاورزی در دانشگاه‌ها کم هستند لذا باید با برنامه ریزی داوطلبان را به رشته‌های کشاورزی علاقمند سازیم تا بتوانیم جاذبه در این رشته‌ها را گسترش دهیم و آنان را توجیه کنیم که کشاورزی سهم مهمی در زندگی مردم دارد.

در ادامه این گردهمایی مهندس شریعتمدار مشاور عالی وزارت جهاد کشاورزی به بحران آب واشتغال پرداخت و تاکید کرد باید دانشکده های کشاورزی به بحران آب توجه بیشتری نمایند.

مهندس شریعتمدار افزود در دنیا 10 درصد و در تهران 120 درصد و در ایران80 درصد از آبها تجدید پذیر می باشند. وی وروند کیفیت آب را رو به نزول دانسته و شیوه مدیریت 50 سال اخیر، استفاده وسیع از منابع بدون ملاحضه توان اکولوژیکی دراهداف توسعه وتا حدی تغییر اقلیم وخشکسالی از مهمترین عمال بحران خشکسالی دانست.

همچنین افزایش آوارگان محیط زیست ، منازعات اجتماعی و قومی ، فقر وبیکاری ، یاس ونا امیدی را از عواقب بحران خشکسالی برشمرد. وی ارتقاء بهره وری آب در تولید محصولات کشاورزی را تنها راه نجات بحران آب کشور اعلام کرد.

وی با بیان اینکه 12 درصد از آبها ضایعات می باشند به فرصت 5 ساله برای جبران فرصت های از دست رفته طی 50 سال غفلت تاکید کرد و افزود هرچه در روند ترمیم خسارات تاخیر شود هزینه جبران آن افزایش پیدا می کند. مهندس شریعتمدار بازچرخانی آب را از جمله فعالیت های موثر در سالهای اخیر دانست.

در ادامه این جلسه مهندس یکتا از کشاورزان نمونه استان خراسان رضوی به بیان موارد و مشکلات کشاورزی پرداخت.

لازم به ذکر است این گردهمایی با بحث و بررسی پیرامون نقش شرکت های دانش بنیان در راستای دانشگاه نسل سوم ، کارآفرینی و تجاری سازی علم در دانشگاه ها در روز چهارشنبه 4 مرداد 1396 نیز ادامه خواهد داشت.

 

800329

800332

800333

800334

800335

کتاب های دانشکده

صندوق قرض الحسنه دانشکده کشاورزی

ویدئوها و وبینارهای آموزشی

وبینارها مصاحبه ها

وبینارها

مصاحبه ها

نشریات علمی و پژوهشی

2500 دانشجو
116 عضو هیات علمی
11875 دانش آموخته
90 دانشجوی بین المللی
188 رشته/مقطع تحصیلی
10 گروه آموزشی