Header 1000x200px

افتتاحیه همایش تخصصی ملی امنیت غذایی و رونق تولید به میزبانی گروه آموزشی اقتصاد کشاورزی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد، صبح امروز چهارشنبه 27 آذر ماه 1398، برگزار شد.
در افتتاحیه این همایش، اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه هایی از سراسر کشور، مدیران و مجریان بخش کشاورزی، کشاورزان، بهره برداران، دانشجویان و کارشناسان مرتبط با اقتصاد کشاورزی، امنیت غذایی، تولید، مصرف، خدمات و صادرات محصولات کشاورزی حضور داشتند.
در برگزاری این همایش، علاوه بر دانشگاه فردوسی، انجمن علمی اقتصاد کشاورزی ایران و فعالان بخش کشاورزی در شاخه های دولتی و خصوصی مشارکت دارند.
دکتر صفدر حسینی، رییس همایش و رییس انجمن اقتصاد کشاورزی ایران، طی سخنانی، ضمن سپاسگزاری از گروه آموزشی اقتصاد کشاورزی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد و سایر مشارکت کنندگان،  بواسطه برگزاری مناسب و شایسته این همایش، به حاضران  خوشامد گفت و افزود: کشاورزی نقش مهمی در اقتصاد ملی ایفا می کند و موجب تنوع بخشی به اقتصاد ملی، ایمن سازی و  تاب آوری در مقابل تکانه های بیرونی بویژه در شرایط سخت و ظالمانه تحریم های اقتصادی می شود، همچنین بخش کشاورزی بیشترین مساعدت را به اقتصاد ملی داشته و نسبت به سایر بخش ها، آسیب پذیری کمتری دارد.
وی گفت: توسعه روستایی، توازن های روستایی و شهری، افزایش بهره وری و استاندارد سازی سطح زندگی جامعه روستایی، اشتغال زایی و کمک به صنعتی شدن کشور از طریق مازاد سرمایه، امنیت غذایی و تولید انبوه مواد غذایی و ارتقای تراز تجاری کشور در سایه توجه به کشاورزی اتفاق میافتد.
دکتر حسینی هدف برگزار کنندگان این همایش را بررسی چالش های فراروی کشور از پس شرایط سخت و تحریم های ظالمانه، توجه به تاکیدات سیاست های بالا دستی در ارتقای امنیت غذایی و پاسخ به پرسش های مربوط به این حوزه دانست و گرایش مقالات دریافتی و پنل های تخصصی پیش بینی شده در همایش را پاسخ به موضوعات اقتصاد کشاورزی، امنیت غذایی، مصرف، ایمن سازی و تاب آوری ملی و … اعلام نمود.
سخنران بعدی مراسم افتتاحیه، آقای دکتر محمد کافی، رییس دانشگاه فردوسی مشهد بود؛ ایشان از میزبانی این همایش اظهار رضایت و شادمانی نموده و به حاضران خوشامد گفت.
دکتر کافی ادامه داد: کشاورزی  یکی از اولویت های مهم ملی است، آنچنانکه خردمندان دنیا کشاورزی را یکی از پنج اولویت اصلی بشریت در آینده دانسته اند.
وی همچنین از برگزار کنندگان و مشارکت کنندگان این کنفرانس، که برای چنین عنوان مهم و برازنده ای تلاش کرده اند، بویژه گروه آموزشی اقتصاد کشاورزی، انجمن اقتصاد کشاورزی ایران، جهاد کشاورزی، استادان، پیشکسوتان، دست اندرکاران اجرایی که به حوزه امنیت غذایی می پردازند تشکر نمود و گفت: ما باید افتخار کنیم که در حوزه تولید محصولات کشاورزی و غذا، یکصد و بیست میلیون تن کالای با کیفیت ارائه می کنیم، امیدوارم این مواد اولیه، ظرفیت، نرم افزار، سخت افزار، قابلیت و توانمندی بتواند در دستیابی به جایگاه ارزنده و مناسب ما در امنیت غذایی در منطقه و همچنین رفاه مردم عزیز ایران موثر واقع شود.
شایان ذکر است که در افتتاحیه این همایش، مهندس بکائی، دبیر کل دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی، دکتر آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مهندس  اورانی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و مهندس خزایی از کشاورزان نمونه نیز سخنرانی نمودند.
در این همایش ملی تخصصی یک روزه، چهار پنل تخصصی و 60 مقاله پذیرفته شده و به موضوعاتی نظیر امنیت غذایی، تولید، مصرف، اقتصاد کشاورزی و … می پردازند.

 

IMG 0080

IMG 0109

IMG 0082

IMG 0086

IMG 0127

IMG 0215

IMG 0260

IMG 0369