نشریه پژوهش های حبوبات ایران
این نشریه از خردادماه سال 1389، به‌صورت دوفصلنامه (دو شماره در سال) به‌صورت منظم و پیوسته انتشار می‌یابد.

این نشریه تخصصی، نتایج تحقیقات حبوبات را در زمینه‌های مختلف، شامل زراعت و بِه‌زراعی، بِه‌نژادی و بیوتکنولوژی، اکوفیزیولوژی، مقاومت و تحمل به تنش‌های زیستی و غیرزیستی، گیاه‌پزشکی، صنایع غذایی، اقتصاد کشاورزی، مکانیزاسیون و...، در قالب مقالات پژوهشی، پس از داوری منتشر می‌کند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت نشریه مراجعه فرمایید: https://ijpr.um.ac.ir

نشریه ماشین های کشاورزی
نشریه علمی ماشین‌های کشاورزی در سال 1389 توسط دانشگاه فردوسی مشهد با همکاری انجمن مهندسان مکانیک ایران راه‌اندازی شد. این نشریه تلاش دارد تا با انتشار آخرین نتایج تحقیقات متخصصان در زمینه طراحی، ساخت و ارزیابی ماشین‌های مختلف مزرعه و تجهیزات ثابت زراعی، مکانیزاسیون و مدیریت ماشین در واحدهای زراعی، باغی، دامی و تجهیزات فراوری پس از برداشت چشم‌انداز روشن و مشخصی را برای محققین به‌منظور تحقق کشاورزی دقیق و مدرن فراهم نماید. در این نشریه مقالات در سه نوع پژوهشی، کوتاه و مروری و به دو زبان فارسی یا انگلیسی قابل بررسی و چاپ هستند. این نشریه در پایگاه اسکوپوس و در Emerging Sources Citation Index™ (ESCI) پایگاه وب‌آو‌ساینس نمایه می‌شود.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت نشریه مراجعه فرمایید: https://jame.um.ac.ir
نشریه آب و توسعه پایدار
گروه مهندسی آب دانشگاه فردوسی مشهد با همکاری شرکت آب و فاضلاب مشهد از سال 1392 اقدام به انتشار نشریه «آب و توسعه پایدار» نموده است. از آذر سال 1398 این نشریه به صورت فصلنامه منتشر می‌شود. این نشریه حاصل فعالیت های علمی مشترک دانشگاه فردوسی مشهد و انجمن هیدرولیک ایران است.
هدف این نشریه کمک به بهبود روش های اجرایی در عرصه مدیریت و مهندسی منابع و مصارف آب از طریق انتشار تجربیات موفق اجرایی و نتایج تحقیقات کاربردی و فناوری های نوین است.

محتوای موضوعی مقالات در این نشریه شامل موارد زیر است:

  • مدیریت آب و اقتصاد
  • ریسک، پایداری و تاب آوری
  • منابع آب سطحی و زیرزمینی
  • آبیاری و کشاورزی
  • انتقال آب و سازه های آبی
  • کیفیت آب، بازچرخانی و فاضلاب
  • آب، اکوسیستم و محیط زیست

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت نشریه مراجعه فرمایید: https://jwsd.um.ac.ir

نشریه بوم شناسی کشاورزی

نشریه بوم شناسی کشاورزی ابتدا در سال 1388 به‌صورت دوفصلنامه و سپس از سال 1389 به‌صورت فصلنامه زیر نظر دانشگاه فردوسی مشهد منتشر و در زمینه‌ فعالیت‌های پژوهشی کشاورزی با اتکاء به حفاظت از منابع طبیعی و محیط‌زیست و افزایش کارآیی و بهره‌وری منابع آب و خاک و نهاده‌های شیمیایی مقاله دریافت می‌کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت نشریه مراجعه فرمایید: https://agry.um.ac.ir

نشریه پژوهش های علوم دامی ایران
نشریه علمی پژوهش های علوم دامی ایران ابتدا در سال 1388 به صورت دوفصلنامه و سپس از سال 1389 به صورت فصلنامه منتشر می‌شود.
این نشریه وابسته به دانشگاه فردوسی مشهد، مقالات تحقیقی نویسندگان داخلی و خارجی را در زمینه علوم دامی با گرایش های زیر به زبان فارسی و بر اساس دستورالعمل، جهت چاپ در نشریه می پذیرد:

  • تغذیه دام (تغذیه نشخوارکنندگان، تغذیه طیور)
  • ژنتیک و اصلاح نژاد دام (کمی و مولکولی)
  • فیزیولوژی و بیوتکنولوژی دامی
  • تولیدات و پرورش دام و طیور
  • پرورش زنبور عسل و آبزیان

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت نشریه مراجعه فرمایید: https://ijasr.um.ac.ir

نشریات علمی و پژوهشی