مهندسی بیوسیستم و کابردهای آن
  • نویسنده: محمد سامر
  • مترجم: دکتر رسول خدابخشیان، مهندس امیرعلی رضایی
  • ویراستار (مصحح): دکتر محمودرضا گلزاریان
  • تاریخ انتشار: اردیبهشت 1402
  • شابک (ISBN): 978-964-386-570-2
  • ناشر: دانشگاه فردوسی مشهد
  • تعداد صفحات: 128
  • عنوان به انگلیسی: Biosystems Engineering and its Applications: a study on the integration

مهندسی بیوسیستم مجموعه ای از چند رشته است که بسیاری از رشته های تخصصی در مهندسی، علوم پایه و بیوتکنولوژی را شامل می شود ...

رباتیک و مکاترونیک برای کشاورزی

در بسیاری از عرصه ها از جمله صنعت کشاورزی، از رباتیک و مکاترونیک استفاده شده است. استفاده از ماشین های مبتنی بر رباتیک در کشاورزی، در آینده رایج خواهد شد. ماشین های خودکار ...

book resize 2گردآوری و تألیف: دکتر رسول خدابخشیان، تاریخ نشر:1399

فناپذيري سوخت هاي فسيلي، تنوع بخشي به منابع انرژي، توسعه پايدار و ايجاد امنيت انرژي، مشكلات زيست محيطي ناشي از مصرف انرژي فسيلي از يك طرف و پاك و تجديدپذير بودن منابع انرژي هاي نو نظير انرژي خورشيد، باد و امواج ، زمين گرمايي ، هيدروژن ، زيست توده و ... از طرف ديگر باعث توجه جدي جهانيان به توسعه و گسترش استفاده از انرژي هاي تجديدپذير و افزايش سهم اين منابع در سبد انرژي جهاني شده است.

photo 2018-06-23 15-27-34تدوین و گردآوری: دکتر رسول خدابخشیان، دکتر محمودرضا گلزاریان - سال انتشار: 1397

خلاصه کتاب: مطالب این کتاب در قالب هشت فصل به‌ترتیب مشتمل بر اصول روش های غیرمخرب برای ارزیابی خواص محصولات کشاورزی،اصول اولیه و اساسی پردازش تصویر، تصویر و روش‌های پردازش تصویر، اندازه‌گیری خواص فیزیکی میوه‌ها با استفاده از پردازش تصویر، روش‌های جدید اندازه‌گیری خواص فیزیکی سبزیجات، خواص فیزیکی غلات- روش‌های اندازه‌گیری و کاربردها، خواص فیزیکی گوشت و محصولات گوشتی- روش‌های اندازه‌گیری و کاربردها و خواص فیزیکی محصولات لبنی می‌باشد. در هر فصل مباحث به‌گونه‌ای جمع آوری و تدوین شده است که علاوه بر مبانی فیزیکی مربوطه، روش‌های اندازه‌گیری خواص فیزیکی و نتایج علمی تحقیقات انجام شده مرتبط آورده شده است تا دانشجویان با کاربردهای مباحث ارائه شده در فصول مختلف از جنبه‌های پژوهشی آشنا شوند. 

راهنمای بیوگاز

ترجمه: دكتر محمدعلی ابراهیمی نیک، مهندس ریحانه زینلی، تاریخ نشر: 1397

کتاب پیش روی شما با دیدی کاربردی، به هضم بی هوازی برای تولید بیوگاز پرداخته است. علاوه بر تشریح فرآیند، جنبه های کلی محیط زیستی، اجتماعی و کشاورزی آن را هم بیان کرده است. سپس اجزاء اصلی نیروگاه بیوگاز کشاورزی را با تصاویری گویا آورده است. راه های تصفیه بیوگاز ذکر شده است و از فناوری های مخلتف کاربرد آن مثال هایی آورده شده است. مترجمین با هدف ارائه کتابی تا حد امکان فراگیر برای دانشجویان رشته انرژی های تجدیدپذیر و سایر علاقمندان به بیوگاز، چند پیوست کاربردی به آن افزوده اند.