براساس آیین نامه آموزشی، مدت مجاز تحصیل برای دانشجویان مقاطع کارشناسی و دکتری تخصصی، 8 نیمسال و مقطع کارشناسی ارشد، 4 نیمسال می‌باشد. درصورتی‌که دانشجو نتواند در مدت مقرر دانش‌آموخته شود، لازم است نسبت به ثبت درخواست تمدید سنوات اقدام نماید.
دانشجویان محترمی که نیاز به تمدید سنوات برای نیمسال دوم 1403 - 1402 دارند، فقط تا دهم بهمن‌ماه می توانند نسبت به ثبت درخواست تمدید سنوات و سپس پیگیری درخواست تا تایید مرحله آخر و همچنین انجام انتخاب واحد اقدام نمایند.

بدیهی است در صورت عدم اقدام به موقع برای درخواست تمدید سنوات و صدور مجوز کمیسیون و یا عدم انتخاب واحد، عواقب آن به عهده دانشجو خواهد بود.

در صورتی که دانشجویان مقاطع کارشناسی و دکتری برای نیمسال سیزدهم به بعد و دانشجویان کارشناسی ارشد برای نیمسال هشتم به بعد نیاز به تمدید سنوات داشته باشند، بایستی درخواست‌های خود را فقط از طریق سامانه سجاد وزارت علوم (سایت امور دانشجویان داخل وزارت علوم تحقیقات و فناوری) ثبت نمایند.

با توجه به اینکه اعلام نتایج این درخواست‌ها زمان‌بر می‌باشد، دانشجویان موظف می‌باشند درخواست خود را حداکثر یک ماه قبل از شروع نیمسال تحصیلی ثبت نمایند.

جهت مطالعه راهنمای ثبت نام در سامانه سجاد وزارت عتف و طریقه ثبت درخواست، می‌توانید به آدرس https://edu.um.ac.ir (مدیریت آموزشی دانشگاه) مراجعه نمایید و منوی سامانه سجاد را مطالعه فرمایید.

اطلاعیه های آموزش