مهندسی بیوسیستم و کابردهای آن

کتاب «مهندسی بیوسیستم و کابردهای آن» اثر محمد سامر، ترجمه دکتر رسول خدابخشیان عضو هیئت علمی گروه آموزشی مهندسی بیوسیستم دانشکده کشاورزی که با همکاری مهندس امیر علی رضائی نگارش یافته است، تازه ترین اثر انتشار یافته توسط انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد است که به علاقمندان این حوزه عرضه گردیده است.
مکانیک بیوسیستم مجموعه ای از چند رشته است که بسیاری از رشته های تخصصی در مهندسی (مهندسی پزشکی، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک، مهندسی برق و الکترونیک)، علوم پایه (شیمی، فیزیک، علم مواد و فناوری نانو) و بیوتکنولوژی (میکروبیولوژی، بیوشیمی و مهندسی ژنتیک) را شامل می شود. برنامه های تحقیقاتی یکپارچه در این حوزه، بسیاری از این رشته ها را در بر می گیرد و روش شکل گیری و عملکرد سیستم های زیستی را تحلیل می کند.
این کتاب نقش مهندسی بیوسیستم را در طراحی، ساخت و بهره برداری از راکتورهای زیستی و همچنین مدیریت، کنترل و نگهداری سیستم های مختلف زیستی را روشن می کند. سرانجام، روش های تولید محصولات زیستی با ارزش افزوده بالا مانند سوخت های زیستی، دارویی، مواد مغذی و سایر موارد مانند انرژی و گرمای حاصل از زیست توده و منابع زیستی تجدید پذیر در کتاب حاضر مورد بحث قرار گرفته است.

​مهندسی بیوسیستم، مهندسی ضایعات و بازیافت، مدل سازی و بهینه سازی و ….… از موضوعاتی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

اخبار دانشکده