1. اخبار دانشکده
  2. جلسات دفاع
  3. همایش ها
  4. مدیریت توسعه
  5. انجمن های علمی
  6. پیوندها

همه اخبار

همه جلسات دفاع

چهارشنبه, 27 آذر 1398 09:36

افتتاحیه همایش تخصصی ملی امنیت غذایی و رونق تولید به میزبانی گروه آموزشی اقتصاد کشاورزی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد، صبح امروز چهارشنبه 27 آذر ماه 1398، برگزار شد. در افتتاحیه این همایش،...

دوشنبه, 25 آذر 1398 04:44

یکشنبه 24 آذر 1398

همه همایش ها

چهارشنبه, 01 شهریور 1402 11:27

آشنایی با دوره کارآموزی بلندمدت فرصتی استثنایی برای ورود دانشجویان به بازار کار کارآموزی بلند مدت، یک دوره یکساله حضور دانشجویان دانشگاه فردوسی در صنایع و شرکت‌های مرتبط با حوزه رشته‌های آن‌ها...

سه شنبه, 20 آذر 1397 09:57

1- بیماری زوال و خشکیدگی درختان مو در تاکستان ها این بیماری که در منطقه شیوع زیادی دارد با نام محلی کور چشمه در بین زارعین شناخته شده است. علایم بیماری کندی رشد، دیر سبز شدن درخت در بهار، عقب ماندگی...

دوشنبه, 15 مرداد 1397 08:12

معرفی همكاران مركز مسئول توسعه و انتقال فناوری: آقای دكتر جلال برادران مطیع كارشناس مركز: برنامه استراتژیک دفتر ارتباط با جامعه دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد 1- چشم انداز دفتر ارتباط با جامعه...

همه مطالب

شنبه, 16 آذر 1398 06:10

با وجود امکانات آموزشی - رفاهی بسیاری که در دانشگاه و دانشکده وجود دارد، اطلاع از این امکانات موجب استفاده و بهره برداری بیشتر دانشجویان در طول تحصیل خواهد شد. انجمن های علمی دانشکده کشاورزی با هدف...

دوشنبه, 11 آذر 1398 04:21

انجمن علمی به عنوان یک تشکل خودجوش که بدنه‌ی اصلی آن دانشجویان هستند امکانی برای فعالیت داوطلبانه دانشجویان در جهت پیشبرد اهداف علمی و توسعه دانش‌های نوین و تخصصی در دانشگاه است. به نوعی فعالیت...

همه مطالب

اطلاعیه‌های آموزش

هفدهمين نمايشگاه بين‌المللي مواد غذايي، ماشين‌آلات و صنايع وابسته پنج‌شنبه‌ شب  چهارم شهريور ماه جاري با حضور مقاماتي از وزارت صنعت، معدن و تجارت، استاندار خراسان رضوي و جمعي از مديران استاني و با حضور 250 شركت‌ داخلي و خارجي آغاز به كار كرد.

واحد ويژه تحقيقاتي – آموزشي گروه علوم و صنايع غذائي دانشگاه فردوسي با حمايت و همكاري انجمني تخصصي تحت عنوان : " انجمن همگن صنايع غذايي استان خراسان رضوي"  در قالب عضو در اين نمايشگاه حضور يافته است  و اتحاديه انجمن هاي علمي دانشجويان علوم دامي و صنايع غذايي ايران و انجمن صنايع غذايي استان خراسان رضوي در اين زمينه با اين واحد ويژه همراهي دارند.

در راستاي نيل به اهداف واحد ويژه تحقيقاتي_آموزشي صنايع غذايي، ديدار و مذاكراتي  با پژوهشگران، مجريان و صنعتگران حوزه هاي مختلف صنعت غذا( از جمله : شركت شهركهاي هاي صنعتي ايران و خراسان ، اداره بازرگاني كشورعراق، شركت هاي وابسته به آستان قدس رضوي، شركت فناوري هاي نوين ، اتاق بازرگاني و صنايع و معادن و ...) در قالب مشاوره  صورت گرفت  كه  نتايج سودمندي  را در پي داشت.  

همچنين جمع كثيري از علاقمندان از جمله اعضاء هيات علمي گروههاي  علوم و صنايع غذايي از دانشگاههاي استان  ، دانشجويان مقاطع مختلف ، مديران ، صنعتگران ، پژوهشگران  و شهروندان در غرفه  اين واحد تخصصي حضور يافتند.

در اين نمايشگاه 288 شركت‌كننده شامل 78 شركت خارجي از 15 كشور و 210 شركت داخلي حضور دارند.

به گفته برگزار كنندگان : شركت‌كننده‌هاي خارجي از كشورهاي هند، پاكستان، لهستان، آلمان، فرانسه، ايتاليا، قزاقستان، اكراين، بلژيك، جمهوري چك و چين هستند و علاوه بر بازديدكنندگان داخلي بازديدكنندگاني از كشورهاي تركيه، تاجيكستان، روسيه، عراق و ساير كشورهاي آسياي ميانه در اين نمايشگاه حضور دارند.اين نمايشگاه در مساحتي بالغ بر بيش از هفت هزار مترمربع بر پا شده است . حضور 78 شركت از 15 كشور خارجي و اختصاص 290 غرفه به اين شركت‌ها خبر از اهميت آن مي دهد ضمن آنكه  سه كشور از كشورهاي فوق الذكر براي اين نمايشگاه هيأت اختصاصي اعزام كرده اند.

به گفته برگزار كنندگان : اين نمايشگاه در تقويم اقتصاد استان مورد توجه است، و با توجه به اينكه بالاترين رقم صادرات مربوط به صنايع غذايي است، اين نمايشگاه روند رو به تكاملي دارد و امسال با حضور شركت‌هاي خارجي ارزش بيشتري يافته است.

در اين نمايشگاه سطح مذاكره با كشورهاي خارجي ،فن‌آوري شركت‌هاي خارجي با توان بالا، صنعت غذا ،ارزش‌افزوده و بالا بردن قيمت توليدات صنايع غذائي در بازارهاي جهاني ،بهبود تكنولوژي صنايع غذايي ،ورود دانش جديد به كشور ، معرفي توانايي‌هاي داخل كشور مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

در حاشيه برگزاري نمايشگاه با توجه به نياز روز صنعت غذا ، نسبت به برگزاري دوره‌هاي تخصصي براي فعالين اين صنعت اقدام شده است ، به نحوي كه در اين راستا دوره‌هاي تخصصي فرآوري مواد غذايي ارگانيك با همكاري انجمن ارگانيك و دوره‌هاي آموزشي نقش بسته‌بندي در ماندگاري مواد غذايي  توسط كلنيك  تخصصي بسته بندي مواد غذائي ايران برگزار مي‌شود.

گفتني است هفدهمين نمايشگاه بين‌المللي مواد غذايي، ماشين‌آلات و صنايع وابسته به مدت 4 روز تا 7 شهريورماه از ساعت 16 الي 22 در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي مشهد داير مي‌باشد.

شايان ذكر است كه :نخستين واحد ويژه آموزشي تحقيقاتي گروه علوم و صنايع غذايي كشور روز دوشنبه هفدهم خرداد ماه سالجاري طي مراسمي فعاليت آزمايشي خود را در در دانشگاه فردوسي مشهد آغاز كرد. و رئيس دانشگاه فردوسي هدف از راه اندازي اين واحد را ارتقاي كيفيت آموزش و پژوهش مرتبط با نياز صنعت غذا و احداث بخش تحقيق و توسعه صنعت در دانشگاه با مشاركت صنايع ذكر كرد.

دكتر محمد كافي افزوده بود : در نخستين مرحله آزمايشي، گروه علوم و صنايع غذايي در زمينه بهبود كيفيت نان به ويژه نان سنگك با مشاركت شركت 'صنايع پخت مشهد' فعاليت خواهد كرد.


وي اظهار كرد: در سال 'اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل' اين كار يك اقدام عملي است كه با پرهيز از شعار، ارتباط صنعت با دانشگاه را محقق مي كند.

وي گفت: گروه علوم و صنايع غذايي دانشگاه فردوسي مشهد رتبه نخست سطح توليد ناب علمي را در كشور از آن خود كرده است.

دكتر كافي افزود: صنعت استان خراسان رضوي صنعتي بدون سوبسيد است كه نشان از جايگاه والاي صنعت و بالندگي آن در اين استان دارد.


همچنين رئيس دانشكده كشاورزي دانشگاه فردوسي مشهد نيز در مراسم افتتاح اين واحد گفت: در كشور ما توليد و انتقال دانش فني از دانشگاه به صنعت دچار مشكل است و نقطه ضعف ارتباط دانشگاه و صنعت در كشور همين است.
دكتر ناصر شاه نوشي افزود: در اين واحد ويژه آموزشي، تحقيقاتي ريسك كساني كه از دانشگاه تقاضاي توليد و انتقال دانش فني دارند كاهش مي يابد به اين معني كه اگر اين تعامل نتيجه نداد، دانشگاه فردوسي مشهد متعهد شده است كه تمام هزينه هايي را كه بخش صنعت متقبل شده است به آن بخش بازگرداند.

دكتر مظاهري رئيس واحد ويژه آموزشي تحقيقاتي گروه علوم و صنايع غذايي دانشگاه فردوسي مشهد نيز گفته است : در اين واحد 10 آزمايش با مشاركت بخش خصوصي انجام مي شود كه اولين آن در زمينه توليد نان با مشاركت صنايع پخت مشهد است.

دكتر مصطفي مظاهري افزود: در گام نخست محصول اين آزمايش ها در ظرفيت كم و با ريسك اندك در پرديس دانشگاه كه 50 هزار مصرف كننده دارد عرضه مي شود.

وي اظهار كرد: براي راه اندازي توليد نان، دانشگاه فردوسي مشهد يك ميليارد و 500 ميليون ريال و شركت صنايع پخت مشهد هم دو ميليارد و 500 ميليون ريال هزينه كرده و 11 طرح پژوهشي در راستاي نياز صنعت نان در اين بخش تعريف شده است.

وي گفت: براي توليد آزمايشي گوشت، ميوه، سبزي و لبنيات نيز مذاكره و سرمايه گذاريهاي اوليه انجام شده كه قرار است تا پايان امسال به بهره برداري برسد.

مظاهري افزود: ساير نمونه هاي آزمايشي از جمله خشكبار و تنقلات، روغن، هيدرو كلوئيدها و فرآورده هاي تخميري نيز تا پايان سال آينده به بهره برداري مي رسد.

وي اظهار كرد: اين گروه قرار است متولي احياي نقش صنايع غذايي در ارزش افزوده اقتصاد و سلامت كشور باشد.

هفدهمين نمايشگاه بين المللي صنايع غذايي و ماشين آلات وابسته تا هفتم شهريور ماه از ساعت 17 تا 22 در محل دائمي نمايشگاههاي بين المللي مشهد داير است. 

photo 2016-08-27 11-45-41

 

photo 2016-08-27 11-47-12

 

photo 2016-08-27 11-47-53

کتاب های دانشکده

صندوق قرض الحسنه دانشکده کشاورزی

ویدئوها و وبینارهای آموزشی

وبینارها مصاحبه ها

وبینارها

مصاحبه ها

نشریات علمی و پژوهشی

2500 دانشجو
116 عضو هیات علمی
11875 دانش آموخته
90 دانشجوی بین المللی
188 رشته/مقطع تحصیلی
10 گروه آموزشی