1. اخبار دانشکده
  2. جلسات دفاع
  3. همایش ها
  4. مدیریت توسعه
  5. انجمن های علمی
  6. پیوندها

همه اخبار

همه جلسات دفاع

چهارشنبه, 27 آذر 1398 09:36

افتتاحیه همایش تخصصی ملی امنیت غذایی و رونق تولید به میزبانی گروه آموزشی اقتصاد کشاورزی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد، صبح امروز چهارشنبه 27 آذر ماه 1398، برگزار شد. در افتتاحیه این همایش،...

دوشنبه, 25 آذر 1398 04:44

یکشنبه 24 آذر 1398

همه همایش ها

چهارشنبه, 01 شهریور 1402 11:27

آشنایی با دوره کارآموزی بلندمدت فرصتی استثنایی برای ورود دانشجویان به بازار کار کارآموزی بلند مدت، یک دوره یکساله حضور دانشجویان دانشگاه فردوسی در صنایع و شرکت‌های مرتبط با حوزه رشته‌های آن‌ها...

سه شنبه, 20 آذر 1397 09:57

1- بیماری زوال و خشکیدگی درختان مو در تاکستان ها این بیماری که در منطقه شیوع زیادی دارد با نام محلی کور چشمه در بین زارعین شناخته شده است. علایم بیماری کندی رشد، دیر سبز شدن درخت در بهار، عقب ماندگی...

دوشنبه, 15 مرداد 1397 08:12

معرفی همكاران مركز مسئول توسعه و انتقال فناوری: آقای دكتر جلال برادران مطیع كارشناس مركز: برنامه استراتژیک دفتر ارتباط با جامعه دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد 1- چشم انداز دفتر ارتباط با جامعه...

همه مطالب

شنبه, 16 آذر 1398 06:10

با وجود امکانات آموزشی - رفاهی بسیاری که در دانشگاه و دانشکده وجود دارد، اطلاع از این امکانات موجب استفاده و بهره برداری بیشتر دانشجویان در طول تحصیل خواهد شد. انجمن های علمی دانشکده کشاورزی با هدف...

دوشنبه, 11 آذر 1398 04:21

انجمن علمی به عنوان یک تشکل خودجوش که بدنه‌ی اصلی آن دانشجویان هستند امکانی برای فعالیت داوطلبانه دانشجویان در جهت پیشبرد اهداف علمی و توسعه دانش‌های نوین و تخصصی در دانشگاه است. به نوعی فعالیت...

همه مطالب

اطلاعیه‌های آموزش

سه شنبه 5 شهریور 1398

این همایش، صبح امروز، سه شنبه پنجم شهریور ماه 1398، در سالن همایش های دانشکده کشاورزی واقع در ساختمان تحصیلات تکمیلی، آغاز به کار کرد. برگزار کنندگان همایش هشتم علوم علف های هرز ایران، تصمیم گرفتند تا آن را در شهر مشهد و در کنار مضجع شریف هشتمین امام همام، علی ابن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء برگزار کنند تا تلاش هایشان متبرک به این سرمایه معنوی و اندوخته مقدس شده باشد.

در مراسم افتتاحیه این همایش که به همت گروه آموزشی اگروتکنولوژی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد و با همکاری انجمن علوم علف های هرز ایران برگزار گردید، آقایان دکتر محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی، دکترحمید رحیمیان، رئیس انجمن علوم علف های هرز ایران، و دکتر محمد حسن راشد محصل، دبیر همایش سخنرانی کردند.

دکتر کافی، رئیس دانشگاه فردوسی در سخنان خود، ضمن خوشامد گویی به میهمانان این همایش علمی، از واگذاری میزبانی این همایش به دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار خشنودی نمود و از برگزار کنندگان آن، اعم از گروه آموزشی اگروتکنولوژی دانشکده کشاورزی، اساتید و دانشجویان آن و نیز هیات مدیره انجمن علوم علف های هرز و نیز اساتید پیشکسوتی که دراین گروه آموزشی در تکوین و تکامل این رشته در کشور نقش ویژه داشته اند و مدیران استان ها و ... تشکر کرد و اظهار امیدواری نمود که دانشگاه فردوسی میزبان خوبی برای میهمانان این همایش باشد.

دکتر کافی افزود: حدود هشتاد سال از شروع تحقیقات علف های هرز در ایران می گذرد، لیکن فصل نوین این مطالعات از سال 1378 با گسترش حوزه مطالعات آن آغاز گردید. به گفته ایشان، با تمام تلاش ها، در کشور ما میزان خسارت علف های هرز به نسبت دیگر نقاط دنیا بالاتر است، لذا جا دارد به آن توجه بیشتری کنیم و خسارات مادی، فرهنگی، اقتصادی، روانی و ... علف های هرز را که در بین عوامل بیولوژیک عمده ترین عامل خسارت به شمار می آید را کاهش دهیم. البته باید در نظر داشت علف های هرز جزء جدا ناشدنی فرهنگ کشاورزی است و شاید به زعم بعضی علف هرزی وجود ندارد و نمی شود آن را ریشه کن کرد، لیکن برای کاهش خسارات، می توان آن را مدیریت نمود.

ایشان ابراز امیدواری نمود انجمن علوم علف های هرز کشور به پویائی خود ادامه دهد تا به نقطه مطلوب در کنترل و کاهش خسارات برسیم.

دکتر حمید رحیمیان، رئیس انجمن علوم علف های هرز ایران، سخنران دیگر افتتاحیه همایش، از کمک های علمی، اجرائی و پشتیبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد و نیز مرکز تحقیقات کشاورزی استان، گروه زراعت و اصللاح نباتات و ... در برگزاری همایش تقدیر کرد و این گروه آموزشی را گروهی پیشرو و پرتوان در تکوین و تاسیس دوره های تحصیلات تکمیلی در کشور دانست.

به گفته دکتر رحیمیان، اولین بار در کشور، دانشکده کشاورزی مشهد، اقدام به راه اندازی و اجرای دوره های ارشد و دکتری شناسائی و مبارزه با علف های هرز نمود و جزء حمایت کنندگان، پایه گذاران و بنیان گذاران انجمن علوم علف های هرز کشور به حساب می آید.

سخنران بعدی، دکتر محمدحسن راشد محصل، دبیر همایش بود که ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری همایش افزود: تولیدات گیاهان زراعی نقش مهمی را در رابطه با تغذیه بشر ایفا می کنند، جمعیت زیادی از مردم جهان در سوء تغذیه و گرسنگی به سر می برند و در آینده این مشکل بیشتر خواهد شد. باید تلاش کنیم تا مشکلات علف های هرز را جبران کنیم، چرا که فعالیت علف های هرز کاهش محصولات کشاورزی را به دنبال دارد.

ایشان افزود: البته منصفانه نیست که ما آن را علف های هرز خطاب کنیم، این واژه در اغلب کشورهای دنیا جنبه ای ناخوشایند دارد و باید تلاش کنیم واژه ای مناسب برای آن در نظر بگیریم.

دکتر راشد محصل ادامه داد: این ها میهمان ناخواسته نیستند، در زمین وجود دارند و اساسا کشت گیاهان زراعی باعث رشد آن ها می شوند.

دکتر راشد پیشنهاد کرد که این گیاهان را گیاهان خودرست بنامیم و از انجمن علوم علف های هرز کشور خواست در رابطه با تصحیح واژه ها و آوردن واژگان جدید تلاش کنند و از متخصصین موجود بخواهند تا واژه های نارسا را به نقد بگذارند.

وی همچنین گفت: هشتمین همایش که در حال حاضر و در جوار مرقد منور رضوی برگزار می شود، در مقایسه با همایش های دیگر از جنبه کیفی رضایت بخش بوده و رشد و ارتقاء مقالات محسوس است. به نحوی که اغلب مقالات قابل عرضه می باشد.

شایان ذکر است که: مجموعا 253 مقاله به دبیر خانه این همایش رسیده است و از این تعداد 240 مقاله پذیرفته شده که در قالب سخنرانی کلیدی، سخنرانی و پوستر ارائه خواهد شد.

این همایش تا هفتم شهریور جاری به کار خود ادامه خواهد داد.

IMG 8221

IMG 8225

IMG 8233

IMG 8269

IMG 8276

کتاب های دانشکده

صندوق قرض الحسنه دانشکده کشاورزی

ویدئوها و وبینارهای آموزشی

وبینارها مصاحبه ها

وبینارها

مصاحبه ها

نشریات علمی و پژوهشی

2500 دانشجو
116 عضو هیات علمی
11875 دانش آموخته
90 دانشجوی بین المللی
188 رشته/مقطع تحصیلی
10 گروه آموزشی